Najave

Hrvatski građanski savez predstavlja ciklus radova "Alegorija o mašini" Živka Grozdanića Gere

U okviru svečanog dela Osnivačke skupštine Hrvatskog građanskog saveza, na Velikoj terasi na Paliću, 27. februara 2016. godine biće predstavljeni radovi Živka Grozdanića Gere, slikara i vizuelnog umetnika iz Vršca, jednog od osnivača HGS-a.

Ciklus "Alegorija o mašini" nastao je 2016. godine. Reč je o slikama rađenim u kombinovanoj tehnici. Ideja slika zasniva se na alegorisanju istorijskih sekvenci susreta čoveka i mašine, odnosno, gradnji naracije kroz sliku pomoću dokumentarnih digitalizovanih skenova starih fotografskih staklenih ploča i skenova mašina, s početka XIX veka.

Izložba će biti otvorena nakon radnog dela Osnivačke skupštine, u 12.30, a biće predstavljeno osam radova iz ciklusa Alegorije.

O autoru

Živko Grozdanić Gera (Vršac, 1957.), jedan od ključnih srpskih umetnika radikalne prakse. Diplomirao je na likovnoj akademiji u Sarajevu 1983. godine. 1991. godine, pored nastavka sopstvenog rada, Grozdanić pokreće i učestvuje u izdavanju magazina "Košava", časopisa za vizuelnu umetnost "ArtKontexta", programima  "Centra za vizuelnu kulturu Konkordija". Likovna I šira javnost ga posebno pamti kao direktora i osnivača  "Bijenala mladih", međunarodne manifestacije koja je ostavila neizbrisiv trag u savremenom umetničkom životu Srbije i kontinuirano trajala od 1994-2005. godine. U prostorima galerije Konkordija  kroz rad I, II, III, IV, V i VI bijenala mladih izlagalo je preko 800 umetnika.

Od 2005-2011. godine Grozdanić je bio direktor Muzeja savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu.  Tokom tog perioda, u  MSUV, sa svojim timom, producirao je preko 150 izložbi i projekata. Kao komesar Paviljona Republike Srbije na  54. međunarodnoj izložbi umetnosti  la Biennale di Venezia 2011, za  uspešno predstavljanje umjetnika Dragoljuba Raše Todosijevića i prezentaciju,  Paviljon Republike Srbije i umjetnik su dobili prestižnu  UniCredit nagradu.

Izlagao je na više od 200 kolektivnih i 50 samostalnih izložbi.

Grozdanićev umetnički rad je provokativan. Instalacije "Meteorska kiša", "Vladika Pahomije na Bulevaru sumraka", "Četiri patrijarha Pavla gledaju dvesta hiljada linija Raše Todosijevića" i "Made in China" su po rečima teoretičara Miška Šuvakovića, "...pokazne i figurativne konstrukcije političkog narativa o intenzitetu javne i tajne, metafizičke i fetišističke, verske politike u tranzicijskom društvu".

Od 2011. godine, vlasnik je i direktor Geramuseuma u Velikom Središtu, kraj Vršca. 

Grozdanić  svojim delima jasno stavlja do znanja da je umetnik u ovom vremenu kao i u periodu prethodnih diktatura, pozvan da iskaže kritički stav i utiče na stvarnost.